OGŁOSZENIE BURMISTRZA MIASTA I GMINY SZYDŁÓW
z dnia 19 sierpnia 2024 r.
o naborze na wolne stanowisko w Urzędzie Miasta i Gminy w Szydłowie
- Nazwa stanowiska pracy
„Stanowisko ds. ewidencji ludności, działalności gospodarczej, spraw wojskowych i informatyki”
- Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie,
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Posiadanie wykształcenia wyższego,
- Znajomość przepisów prawa z zakresu wykonywanych obowiązków: m.in. ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o ewidencji ludności, o ochronie danych osobowych, prawa miejscowego oraz ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne i innych aktów odnoszących się do funkcjonowania systemów informatycznych w administracji publicznej, ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, ustawy o ochronie informacji niejawnych, ustawy o dostępie do informacji publicznej, przepisów z zakresu CIDG.
- Nieposzlakowana opinia,
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.
- Wymagania dodatkowe:
- znajomość zagadnień związanych z sieciami komputerowymi,
- znajomość zagadnień związanych z konfiguracją i pracą serwerów oraz ich monitoringiem,
instalowania, konfigurowania i serwisowania stacji roboczych pracujących w sieci pod kontrolą systemów operacyjnych z rodziny Windows, - administrowanie sieciami komputerowymi oraz systemu Windows Server;
- bardzo dobra znajomość obsługi i serwisu sprzętu komputerowego, urządzeń peryferyjnych, sieciowych, umiejętność ich instalacji i konfiguracji;
- znajomość i doświadczenie w pracy z macierzami dyskowymi;
- min. 2-letni staż pracy,
- umiejętność planowania i sprawnej organizacji pracy własnej oraz umiejętność pracy w
zespole; - umiejętność logicznego i analitycznego myślenia, selekcji informacji i wyciągania wniosków;
- gotowość do podnoszenia kwalifikacji i zdobywania nowych umiejętności;
- Komunikatywność, sumienność, umiejętność pracy na samodzielnym stanowisku, a także
w zespole, odpowiedzialność, terminowość i dokładność w realizacji powierzonych zadań, dyspozycyjność, - Nieposzlakowana opinia, wysoka kultura osobista.
- Zakres wykonywania zadań na stanowisku:
W zakresie informatyki:
- Wdrażanie nowych systemów, programów informatycznych oraz występowanie z wnioskami o ich usprawnienie,
- Zapewnienie sprawnego funkcjonowania sprzętu komputerowego i systemów informatycznych,
- Bieżąca naprawa i konserwacja sprzętu komputerowego,
- Dokonywanie zakupu sprzętu komputerowego i części do rozbudowy sieci teleinformatycznej zgodnie z Ustawą o zamówieniach publicznych,
- Prowadzenie rejestru wydanych materiałów,
- Prowadzenie rejestru zawartych umów oprogramowania, stosowanych systemów i programów,
- Prowadzenie rejestru licencji oprogramowania,
- Ewidencja baz danych oraz ich zabezpieczenie w systemie informatycznym,
- Elektroniczne archiwizowanie i zabezpieczenie baz danych na nośnikach informatycznych,
- Przestrzeganie tajemnicy służbowej.
- Przeprowadzanie bieżących aktualizacji, pomoc i szkolenia w funkcjonowaniu programów.
- Obsługa informatyczna podczas wyborów.
- Ustalanie uprawnień dostępu do danych zawartych w bazach komputerowych, zakup, wdrażanie i eksploatacja zewnętrznych baz danych,
- Przeprowadzanie szkoleń wewnętrznych pracowników Urzędu z zakresu obsługi komputera w przypadku nowo wdrażanych spraw informatycznych (według potrzeb),
- Wykonywanie drobnych napraw sprzętu komputerowego w Urzędzie Gminy,
- Prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego oraz dokonywanie inwentaryzacji i wycofywania z użytku zużytego sprzętu komputerowego,
- Nadzór informatyczny nad elektronicznym obiegiem dokumentów oraz jego wdrażaniem,
- Obsługa informatyczna Systemu Informacji Oświatowej (SIO),
- Prowadzenie i aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej,
- Prowadzenie i aktualizacja strony internetowej Gminy,
- Prowadzenie i aktualizacja elektronicznego zbioru aktów prawa miejscowego,
- Wdrażanie i utrzymywanie podpisu elektronicznego,
- Przygotowanie i publikacja dokumentów w wersji XML oraz bieżące zamieszczanie ich w formie elektronicznego zbioru aktów prawa miejscowego na stronie internetowej urzędu,
- Opracowywanie i prezentowanie w formie multimedialnej, prognoz, analiz, ocen oraz sprawozdań w ramach prowadzonych spraw przez Urząd,
- Koordynowanie prac z operatorami telefonii stacjonarnej i komórkowej, analiza zawieranych umów itp.,
- Wykonywanie zadań w zakresie cyberbezpieczeństwa,
- Pełnienie funkcji administratora systemów informatycznych,
- Obsługa sesji rady gminy i koordynacja działań w zakresie zapewnienia dostępności cyfrowej transmisji z obrad rady gminy.
- Współpraca ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi gminy.
W zakresie ewidencji ludności:
- Prowadzenie i aktualizowanie rejestru PESEL oraz rejestru mieszkańców,
- Przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych od obywateli polskich oraz wydawanie potwierdzeń o dokonanych czynnościach,
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach meldunkowych,
- Udostępnianie danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji utworzonych zadań dla podmiotów wymienionych w art. 46 ustawy o ewidencji ludności,
- Wydawanie zaświadczeń z ewidencji ludności.
- Występowanie o nadanie numeru PESEL na podstawie odrębnych przepisów,
- Przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych:
– zameldowania na pobyt stały lub czasowy,
– od cudzoziemców oraz obywateli państw członkowskich UE i członków ich rodzin, - Współpraca z urzędnikiem wyborczym podczas przeprowadzonych na terenie Gminy wyborów Samorządowych, do Sejmu i Senatu, do Parlamentu Europejskiego, na Prezydenta RP oraz referendach,
- Prowadzenie stałego rejestru wyborców,
- Przygotowywanie spisów wyborców,
- Prowadzenie spraw związanych z wyborami.
W zakresie działalności gospodarczej:
- Obsługa wniosków CEIDG:
– wpis o CEIDG, zmiany wpisów, wykreślenia, zawieszenia, wznowienia, - Przyjmowanie, weryfikacja i przekształcanie wniosków na formę dokumentu elektronicznego i przesyłanie do CEIDG prowadzonego w systemie teleinformatycznym przez Ministra właściwego do spraw gospodarki,
- Obsługa spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych:
– przyjmowanie i rozpatrywanie oraz wydawanie zezwoleń stałych oraz jednorazowych na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
– wydawanie decyzji o wygaśnięciu lub cofnięciu zezwolenia już wydanego,
– prowadzenie spraw dotyczących obowiązku składania oświadczeń o wartości sprzedaży alkoholu,
– weryfikacja opłat za korzystanie z zezwoleń w danym roku, - prowadzenie ewidencji pól biwakowych oraz ewidencji innych obiektów nie będących obiektami hotelarskimi, w których są świadczone usługi hotelarskie (agroturystyka).
W zakresie spraw wojskowych:
- Przygotowywanie i prowadzenie kwalifikacji wojskowej,
- Wykonywanie zadań związanych z przygotowaniem ewidencji osób na potrzeby założenia ewidencji wojskowej oraz prowadzenia kwalifikacji wojskowej,
- Przygotowywanie dokumentacji i wydawanie decyzji oraz przyznawanie świadczeń pieniężnych żołnierzom z rezerwy z tytułu odbycia ćwiczeń wojskowych,
- Współdziałanie z organami wojskowymi,
- Prowadzenie czynności wyjaśniających wobec osób o nieuregulowanym stosunku do służby wojskowej (niestawienie się na kwalifikację wojskową).
- Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- życiorys (CV);
- oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o przyjęcie do pracy;
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwa umyślne, ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnej oraz korzystania w pełni z praw publicznych;
- oświadczenie o stanie zdrowia;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji;
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
- kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
- kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy.
- Warunki pracy na stanowisku:
- Rodzaj pracy: praca umysłowa.
- Wymiar czasu pracy: pełny etat.
- Czas pracy: stałe godziny pracy od 730 do 1530, tylko w czwartek od 830 do 1630.
- Wynagrodzenie: stałe.
- Rozpoczęcie wykonywanej pracy: wrzesień 2024 r.
- Stosunek pracy pracownika samorządowego zatrudnionego na podstawie umowy o pracę nawiązuje się na czas nieokreślony lub na czas określony.
- Inne informacje
- Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.
- Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane, o zachowaniu terminu decyduje data wpływu, aplikacje, które wpłyną do Urzędu po określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Otrzymanych dokumentów nie odsyłamy, można je odebrać osobiście w Urzędzie w pokoju nr 16, a po upływie 90 dni od daty ogłoszenia wyników naboru nastąpi ich zniszczenie.
- Informacja wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Szydłów oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Szydłów przy ul. Rynek 2 w Szydłowie.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w m-cu VII 2024 r. w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie osiągnął 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać lub przesłać w terminie do dnia 30 sierpnia 2024 r. do godz. 1530 pod adresem:
Urząd Miasta i Gminy Szydłów
ul. Rynek 2
28-225 Szydłów
w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Stanowisko ds. ewidencji ludności, działalności gospodarczej, spraw wojskowych i informatyki”.
Burmistrz Miasta i Gminy Szydłów
(-) Andrzej Tuz