OGŁOSZENIE BURMISTRZA MIASTA I GMINY SZYDŁÓW
z dnia 30 stycznia 2024 r.
o naborze na wolne stanowisko w Urzędzie Miasta i Gminy w Szydłowie
I. Nazwa stanowiska pracy
Stanowisko ds. księgowości podatków i opłat
II. Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie,
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Posiada wykształcenie wyższe,
- Staż pracy: minimum 3 lata,
- Dobra znajomość programu Respons,
- Znajomość przepisów prawa z zakresu wykonywanych obowiązków: ustawy o samorządzie gminnym, rachunkowości, finansach publicznych, ordynacji podatkowej, postępowania egzekucyjnego w administracji, opłaty skarbowej, o ochronie danych osobowych oraz prawa miejscowego,
- Nieposzlakowana opinia,
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.
III. Wymagania dodatkowe:
- Wysoka kultura osobista,
- Umiejętność planowania, sprawnej organizacji pracy i podejmowania decyzji,
- Komunikatywność, umiejętność współpracy,
- Umiejętność publicznego prezentowania stanowiska,
- Samodzielność, rzetelność, dokładność, odpowiedzialność i dyspozycyjność,
- Posiadanie prawa jazdy kategorii B.
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Prowadzenie w księgach rachunkowych prawidłowej ewidencji przypisów, odpisów, wpłat, zwrotów i zaliczeń nadpłat zobowiązań podatkowych z tytułu podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego i od osób fizycznych i prawnych,
- Dokonywanie rozliczeń podatników z tytułu wpłat, nadpłat i zaległości dotyczących w/w podatków i przygotowywanie postanowień w tym zakresie,
- Sprawdzanie terminowości wpłat zobowiązań podatkowych dokonywanych przez podatników,
- Ustalanie na podstawie ewidencji księgowej danych potrzebnych do wydawania zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości podatkowych,
- Naliczanie odsetek za nieterminowe wpłaty podatków zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, dokonywanie kwartalnych przepisów odsetek od zaległości,
- Uzgadnianie sald zaległości i nadpłat,
- Dokonywanie odpisów aktualizujących zaległości w okresach sprawozdawczych,
- Miesięczne uzgodnienia z pracownikiem księgowości budżetowej wpływów z tytułu podatków lokalnych,
- Prowadzenie spraw związanych z ulgami podatkowymi dotyczącymi zobowiązań podatkowych stanowiących dochody gminy,
- Prowadzenie spraw związanych z umarzaniem należności, odraczaniem terminów płatności i ustalaniem wysokości rat,
- Prowadzenie kontroli podatkowej,
- Terminowe podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych,
- Wysyłanie do organu egzekucyjnego zawiadomień dot. tytułów wykonawczych,
- Sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości, analiz i informacji w zakresie realizacji zobowiązań podatkowych,
- Sporządzanie projektów planów finansowych z zakresu realizowanych zadań,
- Dokonywanie rozliczeń rachunkowo-kasowych inkasentów,
- Prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem tajemnicy skarbowej,
- Przyjmowanie wniosków, naliczanie i wydawanie decyzji o zwrocie części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
- Naliczanie 2% należności od uzyskanych wpływów z tytułu podatku rolnego pobieranego na obszarze działania Izby Rolniczej w Kielcach,
- Wykonywanie innych poleceń przełożonych w ramach powierzonego zakresu czynności.
V. Warunki pracy na stanowisku:
- Rodzaj pracy: praca umysłowa,
- Wymiar czasu pracy: pełny etat,
- Czas pracy: stałe godziny pracy od 7:30 do 15:30, tylko w czwartek od 8:30 do 16:30,
- Wynagrodzenie: stałe,
- Rozpoczęcie wykonywanej pracy: III 2024 r.,
- Umowa na czas określony, z możliwością przekształcenia na czas nieokreślony.
VI. Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny, CV,
- Kwestionariusz osobowy, wg wzoru dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- Kserokopie świadectw pracy (jeśli takie posiada), poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem lub oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy,
- Oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska,
- Kserokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- Oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby mu wykonywanie obowiązków w wymiarze jednego etatu,
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych,
- Inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
VII. Inne informacje:
- Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane,
- Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po określonym terminie nie będą rozpatrywane,
- Otrzymanych dokumentów nie odsyłamy, można je odebrać osobiście w Urzędzie w pokoju nr 11, a po upływie 90 dni od daty ogłoszenia wyników naboru nastąpi ich zniszczenie,
- Informacja o wstępnej weryfikacji oraz wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Szydłów oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Szydłów przy ul. Rynek 2 w Szydłowie.
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać lub przesłać w terminie do dnia
12 lutego 2024 r. do godz. 1530 pod adresem: Urząd Miasta i Gminy ul. Rynek 2 28-225 Szydłów w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne Stanowisko ds. księgowości podatków i opłat”.