Na podstawie art. 11 i art. 13 Ustawy z dn. 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. z 2023 r. poz. 571) oraz Uchwały Nr LXVI/384/2024 Rady Miejskiej w Szydłowie z dnia 26 kwietnia 2024 r. w sprawie przyjęcia na rok 2024 Programu współpracy Gminy Szydłów z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
BURMISTRZ MIASTA I GMINY SZYDŁÓW
ogłasza
OTWARTY KONKURS OFERT NA WSPARCIE REALIZACJI ZADAŃ PUBLICZNYCH W 2024 ROKU
REGULAMIN KONKURSU
I. Cel konkursu
- Konkurs ma na celu wyłonienie ofert i wsparcie realizacji zadań publicznych w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, działalności na rzecz organizacji pozarządowych, wspierania i upowszechniania kultury fizycznej na terenie Gminy Szydłów.
II. Rodzaje zadań
- Zadania z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego:
1.1. „Promocja Gminy Szydłów poprzez działania z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego.” - Zadania z zakresu działalności na rzecz organizacji pozarządowych:
2.1. „Udzielanie wsparcia finansowego i szkoleniowego organizacjom pozarządowym i innym podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego na rzecz mieszkańców Gminy Szydłów poprzez organizację otwartego konkursu ofert.” - Zadania z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej:
3.1. „Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu wśród mieszkańców Gminy Szydłów poprzez organizowanie zajęć szkoleniowych.”
III. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania
- Na wsparcie realizacji zadania nr 1 w 2024 roku przeznacza się środki w wysokości 40.000 PLN (czterdzieści tysięcy złotych).
- Na wsparcie realizacji zadania nr 2 w 2024 roku przeznacza się środki w wysokości 6.000 PLN (sześć tysięcy złotych).
- Na wsparcie realizacji zadania nr 3 w 2024 roku przeznacza się środki w wysokości 15.000 PLN (piętnaście tysięcy złotych).
Jednocześnie informuje się, że wysokość środków publicznych wydatkowanych na realizację tych zadań w 2023 roku wyniosła odpowiednio:
- na zadanie 1 – 30.000 PLN,
- na zadanie 2 – 6.000 PLN,
- na zadanie 3 – 15.000 PLN.
IV. Zasady przyznawania dotacji
- W otwartym konkursie ofert mogą uczestniczyć organizacje pozarządowe, zgodnie z art. 3 ust. 2 oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które prowadzą działalność statutową w zakresie określonym w rodzajach poszczególnych zadań (p. II).
- Terenowe oddziały organizacji nieposiadające osobowości prawnej mogą złożyć wniosek wyłącznie na podstawie szczególnego pełnomocnictwa udzielonego przez właściwe władze organizacji.
- Oferent składający ofertę konkursową nie może prowadzić odpłatnej działalności pożytku publicznego i działalności gospodarczej w odniesieniu do tego samego przedmiotu działalności.
- Oferta musi być złożona w formie papierowej i zgodna ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu ds. Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 poz. 2057) wraz z załącznikami. Wzory dokumentów znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Szydłów: www.szydlow.bip.jur.pl, na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy w Szydłowie: www.szydlow.pl oraz w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Szydłowie, ul. Rynek 2, 28-225 Szydłów.
- Do ofert należy dołączyć:
a) W przypadku podmiotów niepodlegających wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego – potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię aktualnego wyciągu z właściwego rejestru/ewidencji lub inny dokument potwierdzający osobowość prawną Oferenta. Dokument powinien zawierać nazwiska i funkcje osób upoważnionych do składania oświadczeń w zakresie praw i obowiązków majątkowych. Kopia musi być zgodna ze stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy dokument został wydany;
b) Kopię aktualnego statutu lub adres strony internetowej, na której jest on udostępniony (link bezpośredni).
c) Dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta(-ów). Dokument ten załączyć należy w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru.
d) Oświadczenie o posiadaniu rachunku bankowego wraz z informacją o braku obciążeń na tym rachunku;
e) W przypadku oferty wspólnej oświadczenie o współpracy pomiędzy organizacjami lub innymi uprawnionymi podmiotami określające zakres ich świadczeń składających się na realizację zadania. - Załączniki składane w formie kserokopii muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez upoważnione do tego osoby. Na potwierdzanym dokumencie należy umieścić napis (pieczątkę) „Za zgodność z oryginałem”, datę potwierdzenia oraz podpisy uprawnionych osób (tj. wymienionych w dokumencie rejestracyjnym lub innych upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta) wraz z imiennymi pieczątkami. Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami, strona winna być podpisana pełnym imieniem i nazwiskiem.
- Rozpatrywane będą wyłącznie oferty kompletne i prawidłowe, złożone według obowiązującego wzoru, w terminie określonym w ogłoszeniu konkursowym.
- Wysokość dotacji dla podmiotów uprawnionych nie może przekroczyć 80% całkowitych kosztów realizacji zadania. Wymagany wkład własny podmiotu lub pozyskany z innych źródeł wynosi minimum 20% całkowitej wartości zadania, w tym:
- wkład finansowy podmiotu lub pozyskany z innych źródeł winien stanowić minimum 5%,
- wkład pozafinansowy – osobowy (świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków organizacji) może stanowić pozostały wkład własny (15%).
- Wydatki z przyznanej dotacji mogą być ponoszone od dnia podpisania umowy, nie później niż do 31 grudnia 2024 r.
- Za kwalifikowane uznaje się koszty bezpośrednio związane i niezbędne do realizacji zadania, które:
a) zostaną uwzględnione w kosztorysie zadania, określonym w ofercie;
b) zostaną faktycznie poniesione w okresie realizacji zadania;
c) zostaną udokumentowane dowodami księgowymi;
d) spełniają wymogi racjonalnego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi. - Koszty niekwalifikowane, które nie mogą być uwzględnione w kosztorysie zadania, stanowią m. in.:
a) koszty nie związane z realizacją zadania;
b) koszty poniesione na przygotowanie oferty;
c) koszty wydatkowane poza terminem realizacji zadania określonym w umowie;
d) koszty związane z prowadzeniem rachunku bankowego;
e) koszty administracyjne powyżej 15% całkowitych kosztów realizacji zadania,
f) koszty związane z działalnością polityczną i religijną;
g) koszty związane z działalnością gospodarczą;
h) wydatki inwestycyjne /w tym zakup środków trwałych powyżej 10.000 zł. (netto w przypadku czynnych podatników VAT; brutto w przypadku podatników zwolnionych z VAT);
i) podatek od towarów i usług VAT, który może być odzyskany w oparciu o przepisy ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. - Oferty niekompletne bądź sporządzone wadliwie nie będą rozpatrywane ze względów formalnych.
V. Termin składania ofert
- Wyznacza się termin składania ofert na dzień 21 maja 2024 roku, do godz. 15.30.
- Oferty należy składać w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Szydłowie, ul. Rynek 2, 28-225 Szydłów osobiście lub za pośrednictwem poczty w zamkniętej kopercie pod rygorem nieważności z adnotacją „Konkurs ofert na wsparcie zadań publicznych w 2024 roku” oraz nazwą rodzaju zadania i nazwą oferenta (może być pieczęć ogólna oferenta).
- Decyduje data wpływu oferty do urzędu potwierdzona pieczęcią wpływu, a nie data stempla pocztowego.
VI. Tryb wyboru ofert
- Oferty podlegają ocenie powołanej w tym celu przez Burmistrza Miasta i Gminy Szydłów Komisji Konkursowej przy zastosowaniu następujących kryteriów punktowych:
1) wartość merytoryczna i walory promocyjne projektu (celowość oferty, zakres rzeczowy, liczba odbiorców, zgodność z ogłoszeniem, cykliczność zadania) – od 0 do 3 punktów;
2) rzetelność przedłożonego planu finansowego (zasadność wydatkowania środków) oraz kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie – od 0 do 3 punktów
3) procentowy wkład własny (pozyskiwanie środków finansowych przez oferenta z innych źródeł) oraz wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia i praca społeczna wolontariuszy – od 0 do 2 punktów;
4) rzetelność i terminowość wykonywania i rozliczania dotychczas realizowanych przedsięwzięć finansowanych z budżetu Gminy Szydłów – od 0 do 2 punktów. - Komisja Konkursowa przedstawia swoją propozycję najlepszej oferty i proponowaną wysokość dotacji.
- Decyzję ostateczną o wyborze oferty i udzieleniu dotacji podejmie Burmistrz Miasta i Gminy Szydłów w drodze Zarządzenia w przeciągu 14 dni od ostatecznej daty składania ofert.
- Wyniki konkursu ogłasza się przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy w Szydłowie, na stronie internetowej www.szydlow.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej www.szydlow.bip.jur.pl
- Od Zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy w sprawie wyboru oferty i udzielenia dotacji nie ma zastosowania tryb odwoławczy.
VII. Zawarcie umowy
- Po ogłoszeniu listy ofert wybranych do dofinansowania, do oferentów wysyłane są powiadomienia o przyznanej dotacji wraz z prośbą o przesłanie zaktualizowanego kosztorysu i harmonogramu jeżeli przyznana dotacja jest niższa od oczekiwanej.
- Jeżeli zostały zmienione istotne dane organizacji (adres, osoby uprawnione, nr rachunku bankowego) – należy o tym niezwłocznie poinformować Burmistrza Miasta i Gminy Szydłów i jednocześnie dostarczyć dokumenty poświadczające dokonane zmiany.
- Zarządzenie Burmistrza Miasta i Gminy Szydłów w sprawie wyboru i dofinansowania oferty wraz z wyżej wymienionymi dokumentami stanowi podstawę do przygotowania i zawarcia umowy.
- Jeżeli przyznana dotacja jest niższa od oczekiwanej, oferent nie będzie związany złożoną ofertą, może on zmniejszyć zakres zadania lub odstąpić od podpisania umowy.
- Zadanie będzie realizowane w okresie od daty podpisania umowy do 31 grudnia 2024 roku.
VIII. Sprawozdanie z realizacji zadania
- Rozliczenie dotacji następuje na podstawie sprawozdania złożonego w terminie 30 dni od określonego w umowie dnia zakończenia realizacji zadania.
- Sprawozdanie należy złożyć na formularzu określonym w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu ds. Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 poz. 2057).
- Do sprawozdania należy dołączyć:
a) tabelaryczne zestawienie faktur, umów, rachunków, innych dokumentów księgowych pokrytych z dotacji, zgodne z załączonym do niniejszego regulaminu wzorem lub kopie tych dokumentów z potwierdzeniami zapłaty,
b) dokumenty potwierdzające udział w realizacji zadania wolontariuszy oraz pracę społeczną członków organizacji (np. karty pracy),
c) kopię przelewu potwierdzającego dokonanie zwrotu niewykorzystanych środków finansowych z udzielonej dotacji (jeżeli nie wykorzystano pełnej kwoty udzielonej dotacji) oraz wpłatę odsetek (jeśli dotyczy). - Dokumentami potwierdzającymi koszty kwalifikowane są w szczególności: faktury VAT, rachunki, noty obciążeniowe, umowy zlecenia lub dzieło wraz z rachunkami do umów, druki delegacji.
- Wszystkie oryginały dokumentów księgowych stanowiących dowód poniesionych wydatków powinny być wystawione na zleceniobiorcę oraz zawierać następujące dane:
a) opis wydatku;
b) numer umowy;
c) kwotę kosztu kwalifikowalnego w ramach projektu;
d) źródła finansowania (np. dotacja Gminy Szydłów lub wkład własny finansowy);
e) akceptację wydatku podpisaną przez osoby uprawnione. - Załączniki składane w formie kserokopii muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez uprawnione osoby.
- Zatwierdzenie sprawozdania następuje w terminie do 30 dni od dnia jego złożenia. Sprawozdanie jest uznane za prawidłowe, jeżeli:
a) złożone jest na właściwym formularzu,
b) zawiera wymagane załączniki,
c) złożone jest w terminie wskazanym w umowie,
d) jest podpisane przez osoby uprawnione,
e) jest spójne tzn. istnieje logiczne powiązanie pomiędzy kosztorysem w ofercie i rozliczeniem w sprawozdaniu,
f) termin realizacji zadania jest zgodny z umową,
g) nie zawiera błędów rachunkowych,
h) poniesione wydatki są zgodne z kosztorysem, stanowiącym załącznik do umowy.
Burmistrz Miasta i Gminy Szydłów
(-) Andrzej Tuz
Dokumenty konkursowe
Dokumenty aktualizacyjne
Po przyznaniu dotacji, jeżeli jest mniejsza od oczekiwanej, aktualizację kalkulacji kosztów / harmonogramu należy wykonać na formularzu oferty konkursowej.
Dokumenty sprawozdawcze