Art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nakłada na rady gmin obowiązek uchwalenia do 30 listopada roku poprzedzającego okres obowiązywania, rocznego programu współpracy z organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego. Program współpracy może zostać uchwalony po przeprowadzeniu konsultacji „Programu” z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie funkcjonującymi na terenie gminy.
W związku z powyższym, w załączeniu przekazuję projekt „Program współpracy Gminy Szydłów z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na rok 2026” i zgodnie z Regulaminem Konsultacji z organizacjami pozarządowymi aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, proszę o wyrażenie w terminie do dnia 3 listopada 2025 r. (włącznie) opinii o tym projekcie na załączonym formularzu.
Wnioski co do zapisów projektu „Programu współpracy” można składać w ww. terminie w sekretariacie UMiG albo za pośrednictwem poczty lub drogą elektroniczną gmina@szydlow.pl.
Podstawa prawna: Zarządzenie Nr 64/2025 Burmistrza Miasta i Gminy Szydłów z dnia 16 października 2025 r.















