OGŁOSZENIE BURMISTRZA MIASTA I GMINY SZYDŁÓW
z dnia 7 maja 2025 r.
o naborze na wolne stanowisko w Urzędzie Miasta i Gminy w Szydłowie
I. Nazwa stanowiska pracy
„Stanowisko ds. informatyki”
II. Wymagania niezbędne:
- Posiadanie obywatelstwa polskiego,
- Posiadanie wykształcenia pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym, preferowane kierunki: informatyka,
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślnie przestępstwo skarbowe,
- Nieposzlakowana opinia,
- Co najmniej 1 rok stażu,
- Znajomość przepisów prawa z zakresu wykonywanych obowiązków: m.in. ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne i innych aktów odnoszących się do funkcjonowania systemów informatycznych w administracji publicznej, ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, ustawy o ochronie informacji niejawnych, ustawy o dostępie do informacji publicznej.
III. Wymagania dodatkowe:
- Znajomość zagadnień związanych z sieciami komputerowymi,
- Znajomość zagadnień związanych z konfiguracją i pracą serwerów oraz ich monitoringiem, instalowania, konfigurowania i serwisowania stacji roboczych pracujących w sieci pod kontrolą systemów operacyjnych z rodziny Windows,
- Administrowanie sieciami komputerowymi oraz systemem Windows Server,
- Bardzo dobra znajomość obsługi i serwisu sprzętu komputerowego, urządzeń peryferyjnych, sieciowych, umiejętność ich instalacji i konfiguracji,
- Znajomość i doświadczenie w pracy z macierzami dyskowymi,
- Preferowane doświadczenie w pracy w administracji państwowej lub samorządowej,
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku,
- Wysoka kultura osobista, umiejętność redagowania pism, stosowanie przepisów prawnych,
- Komunikatywność, sumienność, umiejętność pracy na samodzielnym stanowisku, a także w zespole, odpowiedzialność, terminowość i dokładność w realizacji powierzonych zadań,
- Gotowość podnoszenia kwalifikacji i zdobywania nowych umiejętności.
IV. Zakres wykonywania zadań na stanowisku:
- Wdrażanie nowych systemów, programów informatycznych oraz występowanie z wnioskami o ich usprawnienie,
- Zapewnienie sprawnego funkcjonowania sprzętu komputerowego i systemów informatycznych,
- Bieżąca naprawa i konserwacja sprzętu komputerowego,
- Dokonywanie zakupu sprzętu komputerowego i części do rozbudowy sieci teleinformatycznej zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych,
- Prowadzenie rejestru wydanych materiałów,
- Prowadzenie rejestru zawartych umów oprogramowania, stosowanych systemów i programów,
- Prowadzenie rejestru licencji oprogramowania,
- Ewidencja baz danych oraz ich zabezpieczenie w systemie informatycznym,
- Elektroniczne archiwizowanie i zabezpieczenie baz danych na nośnikach informatycznych,
- Przestrzeganie tajemnicy służbowej,
- Przeprowadzanie bieżących aktualizacji, pomoc i szkolenia w funkcjonowaniu programów,
- Obsługa informatyczna podczas wyborów,
- Ustalanie uprawnień dostępu do danych zawartych w bazach komputerowych, zakup, wdrażanie i eksploatacja zewnętrznych baz danych,
- Przeprowadzanie szkoleń wewnętrznych pracowników Urzędu z zakresu obsługi komputera w przypadku nowo wdrażanych spraw informatycznych (według potrzeb),
- Wykonywanie drobnych napraw sprzętu komputerowego w Urzędzie Gminy,
- Prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego oraz dokonywanie inwentaryzacji i wycofywania z użytku zużytego sprzętu komputerowego,
- Nadzór informatyczny nad elektronicznym obiegiem dokumentów oraz jego wdrażaniem,
- Obsługa informatyczna Systemu Informacji Oświatowej (SIO),
- Prowadzenie i aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej,
- Prowadzenie i aktualizacja strony internetowej Gminy,
- Prowadzenie i aktualizacja elektronicznego zbioru aktów prawa miejscowego,
- Wdrażanie i utrzymywanie podpisu elektronicznego,
- Przygotowanie i publikacja dokumentów w wersji XML oraz bieżące zamieszczanie ich w formie elektronicznego zbioru aktów prawa miejscowego na stronie internetowej urzędu,
- Opracowywanie i prezentowanie w formie multimedialnej prognoz, analiz, ocen oraz sprawozdań w ramach prowadzonych spraw przez Urząd,
- Koordynowanie prac z operatorami telefonii stacjonarnej i komórkowej, analiza zawieranych umów itp.,
- Wykonywanie zadań w zakresie cyberbezpieczeństwa,
- Pełnienie funkcji administratora systemów informatycznych,
- Obsługa sesji rady gminy i koordynacja działań w zakresie zapewnienia dostępności cyfrowej transmisji z obrad rady gminy,
- Współpraca ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi gminy.
V. Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny i CV z opisem przebiegu pracy zawodowej,
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz posiadane kwalifikacje i umiejętności,
- Kserokopie świadectw pracy oraz zaświadczeń o zatrudnieniu w przypadku jego trwania,
- Oświadczenia kandydata: a) o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, b) o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, c) o wyrażeniu zgody na przetwarzanie jego danych osobowych, zawartych w ofercie pracy, dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1781) oraz z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1135), d) klauzula informacyjna dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
- Wszystkie oświadczenia, list motywacyjny, CV oraz kwestionariusz osobowy powinny być własnoręcznie podpisane, pod rygorem nieuzyskania pozytywnej oceny formalnej.
Warunki pracy na stanowisku:
- Rodzaj pracy: praca umysłowa,
- Wymiar czasu pracy: pełny etat tj. 40 godzin tygodniowo,
- Czas pracy: stałe godziny pracy od 7:30 do 15:30, tylko w czwartek od 8:30 do 16:30,
- Wynagrodzenie: zgodnie z rozporządzeniem RM w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz regulaminem wynagradzania pracowników urzędu,
- Rozpoczęcie wykonywanej pracy: czerwiec 2025 r.,
- Stosunek pracy pracownika samorządowego zatrudnionego na podstawie umowy o pracę nawiązuje się na czas nieokreślony lub na czas określony.
VI. Inne informacje:
- Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane,
- Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane; o zachowaniu terminu decyduje data wpływu; aplikacje, które wpłyną do Urzędu po określonym terminie, nie będą rozpatrywane,
- Otrzymanych dokumentów nie odsyłamy, można je odebrać osobiście w Urzędzie w pokoju nr 16, a po upływie 90 dni od daty ogłoszenia wyników naboru nastąpi ich zniszczenie,
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Szydłów oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Szydłów przy ul. Rynek 2 w Szydłowie.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w m-cu IV 2025 r. w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie osiągnął 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać lub przesłać w terminie do dnia 19 maja 2025 r. do godz. 15:30 pod adresem:
Urząd Miasta i Gminy Szydłów, ul. Rynek 2, 28-225 Szydłów w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne Stanowisko ds. informatyki”.
Burmistrz Miasta i Gminy Szydłów
(-) Andrzej Tuz