Nabór na stanowisko ds. informatyki

Cyberbezpieczeństwo. Fot. Piotr Walczak, szydlow.pl

OGŁOSZENIE BURMISTRZA MIASTA I GMINY SZYDŁÓW

z dnia 7 maja 2025 r.

o naborze na wolne stanowisko w Urzędzie Miasta i Gminy w Szydłowie

I. Nazwa stanowiska pracy

„Stanowisko ds. informatyki”

II. Wymagania niezbędne:

  1. Posiadanie obywatelstwa polskiego,
  2. Posiadanie wykształcenia pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym, preferowane kierunki: informatyka,
  3. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
  4. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślnie przestępstwo skarbowe,
  5. Nieposzlakowana opinia,
  6. Co najmniej 1 rok stażu,
  7. Znajomość przepisów prawa z zakresu wykonywanych obowiązków: m.in. ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne i innych aktów odnoszących się do funkcjonowania systemów informatycznych w administracji publicznej, ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, ustawy o ochronie informacji niejawnych, ustawy o dostępie do informacji publicznej.

III. Wymagania dodatkowe:

  1. Znajomość zagadnień związanych z sieciami komputerowymi,
  2. Znajomość zagadnień związanych z konfiguracją i pracą serwerów oraz ich monitoringiem, instalowania, konfigurowania i serwisowania stacji roboczych pracujących w sieci pod kontrolą systemów operacyjnych z rodziny Windows,
  3. Administrowanie sieciami komputerowymi oraz systemem Windows Server,
  4. Bardzo dobra znajomość obsługi i serwisu sprzętu komputerowego, urządzeń peryferyjnych, sieciowych, umiejętność ich instalacji i konfiguracji,
  5. Znajomość i doświadczenie w pracy z macierzami dyskowymi,
  6. Preferowane doświadczenie w pracy w administracji państwowej lub samorządowej,
  7. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku,
  8. Wysoka kultura osobista, umiejętność redagowania pism, stosowanie przepisów prawnych,
  9. Komunikatywność, sumienność, umiejętność pracy na samodzielnym stanowisku, a także w zespole, odpowiedzialność, terminowość i dokładność w realizacji powierzonych zadań,
  10. Gotowość podnoszenia kwalifikacji i zdobywania nowych umiejętności.

IV. Zakres wykonywania zadań na stanowisku:

  1. Wdrażanie nowych systemów, programów informatycznych oraz występowanie z wnioskami o ich usprawnienie,
  2. Zapewnienie sprawnego funkcjonowania sprzętu komputerowego i systemów informatycznych,
  3. Bieżąca naprawa i konserwacja sprzętu komputerowego,
  4. Dokonywanie zakupu sprzętu komputerowego i części do rozbudowy sieci teleinformatycznej zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych,
  5. Prowadzenie rejestru wydanych materiałów,
  6. Prowadzenie rejestru zawartych umów oprogramowania, stosowanych systemów i programów,
  7. Prowadzenie rejestru licencji oprogramowania,
  8. Ewidencja baz danych oraz ich zabezpieczenie w systemie informatycznym,
  9. Elektroniczne archiwizowanie i zabezpieczenie baz danych na nośnikach informatycznych,
  10. Przestrzeganie tajemnicy służbowej,
  11. Przeprowadzanie bieżących aktualizacji, pomoc i szkolenia w funkcjonowaniu programów,
  12. Obsługa informatyczna podczas wyborów,
  13. Ustalanie uprawnień dostępu do danych zawartych w bazach komputerowych, zakup, wdrażanie i eksploatacja zewnętrznych baz danych,
  14. Przeprowadzanie szkoleń wewnętrznych pracowników Urzędu z zakresu obsługi komputera w przypadku nowo wdrażanych spraw informatycznych (według potrzeb),
  15. Wykonywanie drobnych napraw sprzętu komputerowego w Urzędzie Gminy,
  16. Prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego oraz dokonywanie inwentaryzacji i wycofywania z użytku zużytego sprzętu komputerowego,
  17. Nadzór informatyczny nad elektronicznym obiegiem dokumentów oraz jego wdrażaniem,
  18. Obsługa informatyczna Systemu Informacji Oświatowej (SIO),
  19. Prowadzenie i aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej,
  20. Prowadzenie i aktualizacja strony internetowej Gminy,
  21. Prowadzenie i aktualizacja elektronicznego zbioru aktów prawa miejscowego,
  22. Wdrażanie i utrzymywanie podpisu elektronicznego,
  23. Przygotowanie i publikacja dokumentów w wersji XML oraz bieżące zamieszczanie ich w formie elektronicznego zbioru aktów prawa miejscowego na stronie internetowej urzędu,
  24. Opracowywanie i prezentowanie w formie multimedialnej prognoz, analiz, ocen oraz sprawozdań w ramach prowadzonych spraw przez Urząd,
  25. Koordynowanie prac z operatorami telefonii stacjonarnej i komórkowej, analiza zawieranych umów itp.,
  26. Wykonywanie zadań w zakresie cyberbezpieczeństwa,
  27. Pełnienie funkcji administratora systemów informatycznych,
  28. Obsługa sesji rady gminy i koordynacja działań w zakresie zapewnienia dostępności cyfrowej transmisji z obrad rady gminy,
  29. Współpraca ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi gminy.

V. Wymagane dokumenty:

  1. List motywacyjny i CV z opisem przebiegu pracy zawodowej,
  2. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  3. Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz posiadane kwalifikacje i umiejętności,
  4. Kserokopie świadectw pracy oraz zaświadczeń o zatrudnieniu w przypadku jego trwania,
  5. Oświadczenia kandydata: a) o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, b) o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, c) o wyrażeniu zgody na przetwarzanie jego danych osobowych, zawartych w ofercie pracy, dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1781) oraz z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1135), d) klauzula informacyjna dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
  6. Wszystkie oświadczenia, list motywacyjny, CV oraz kwestionariusz osobowy powinny być własnoręcznie podpisane, pod rygorem nieuzyskania pozytywnej oceny formalnej.

Warunki pracy na stanowisku:

  1. Rodzaj pracy: praca umysłowa,
  2. Wymiar czasu pracy: pełny etat tj. 40 godzin tygodniowo,
  3. Czas pracy: stałe godziny pracy od 7:30 do 15:30, tylko w czwartek od 8:30 do 16:30,
  4. Wynagrodzenie: zgodnie z rozporządzeniem RM w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz regulaminem wynagradzania pracowników urzędu,
  5. Rozpoczęcie wykonywanej pracy: czerwiec 2025 r.,
  6. Stosunek pracy pracownika samorządowego zatrudnionego na podstawie umowy o pracę nawiązuje się na czas nieokreślony lub na czas określony.

VI. Inne informacje:

  1. Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane,
  2. Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane; o zachowaniu terminu decyduje data wpływu; aplikacje, które wpłyną do Urzędu po określonym terminie, nie będą rozpatrywane,
  3. Otrzymanych dokumentów nie odsyłamy, można je odebrać osobiście w Urzędzie w pokoju nr 16, a po upływie 90 dni od daty ogłoszenia wyników naboru nastąpi ich zniszczenie,
  4. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Szydłów oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Szydłów przy ul. Rynek 2 w Szydłowie.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w m-cu IV 2025 r. w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie osiągnął 6%.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać lub przesłać w terminie do dnia 19 maja 2025 r. do godz. 15:30 pod adresem:

Urząd Miasta i Gminy Szydłów, ul. Rynek 2, 28-225 Szydłów w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne Stanowisko ds. informatyki”.

Burmistrz Miasta i Gminy Szydłów
(-) Andrzej Tuz

image_print

Dostępność