OGŁOSZENIE BURMISTRZA MIASTA I GMINY SZYDŁÓW
z dnia 24 lipca 2024 r.
o naborze na wolne stanowisko w Urzędzie Miasta i Gminy w Szydłowie
I. Nazwa stanowiska pracy
Stanowisko ds. księgowości
II. Wymagania niezbędne
- Obywatelstwo polskie
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieprawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe
- Posiada wykształcenie wyższe
- Posiada co najmniej 3-letni staż pracy w księgowości
- Znajomość przepisów prawa z zakresu wykonywanych obowiązków: ustawy o samorządzie gminnym, rachunkowości, finansach publicznych, ordynacji podatkowej, postępowania egzekucyjnego w administracji, opłaty skarbowej, o ochronie danych osobowych oraz prawa miejscowego
- Nieposzlakowana opinia
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku
III. Wymagania dodatkowe
- Mile widziane wykształcenie:
- ukończone ekonomiczne studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe
- wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów
- certyfikat księgowych uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów
- Znajomość systemów: Respons, SJOBeSTi@
- Znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych
- Komunikatywność, sumienność, umiejętność pracy na samodzielnym stanowisku, a także w zespole, odpowiedzialność, terminowość i dokładność w realizacji powierzonych zadań, dyspozycyjność
- Nieposzlakowana opinia, wysoka kultura osobista
IV. Zakres wykonywania zadań na stanowisku
- Współpraca przy przygotowywaniu projektu budżetu, jego korekt oraz nadzór nad zachowaniem równowagi budżetu w ciągu roku
- Wykonywanie i koordynowanie prac związanych z opracowywaniem Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz jej zmian
- Opracowywanie projektów uchwał rady miejskiej oraz zarządzeń Burmistrza w zakresie budżetu
- Opracowanie planu finansowego Urzędu Miasta i Gminy oraz dokonywanie zmian w ciągu roku budżetowego
- Opracowywanie informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za pierwsze półrocze i sprawozdania rocznego z wykonania budżetu gminy
- Współpraca przy sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej, w tym m.in. bilansu jednostki budżetowej, bilansu zbiorczego jednostki budżetowej, rachunku zysków i strat, zestawienia zmian w funduszu
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi Gminy i Urzędu Miasta i Gminy
- Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji finansowych Gminy i Urzędu Miasta i Gminy
- Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym
- Przygotowywanie pod względem formalno-rachunkowym dowodów do zapłaty, wystawianie poleceń przelewu oraz innych dokumentów związanych z obrotem gotówkowym i bezgotówkowym
- Kompletowanie i dekretowanie dowodów księgowych
- Ewidencja księgowa wydatków Urzędu Miasta i Gminy
- Ewidencja księgowa sum depozytowych m.in. z tytułu wadiów, zabezpieczeń należytego wykonywania umów, kształcenia młodocianych pracowników
- Ewidencja księgowa środków sołectwa w ramach funduszu sołeckiego zgodnie z polityką rachunkowości Gminy Szydłów
- Ocena wniosków pod względem formalnym tj. czy wniosek został złożony w wymaganym terminie, podpisany przez osoby uprawnione i dołączono do niego wymagane załączniki
- Kontrola w zakresie zgodności wskazanych kwot odnośnie funduszu sołeckiego z wartością zaplanowaną i wyszczególnioną we wniosku
- Naliczanie odpisu na ZFŚS oraz ewidencja księgowa funduszu socjalnego
- Obsługa finansowo-księgowa w zakresie projektów i programów dofinansowanych ze środków europejskich oraz współudział w ich rozliczaniu
- Prowadzenie ewidencji pozabilansowej
- Sporządzanie sprawozdań finansowych Urzędu Miasta i Gminy, współudział przy sporządzaniu sprawozdań zbiorczych Gminy
- Uzgadnianie kont księgi głównej z księgowością analityczną wydatków w celu ustalenia należności oraz zobowiązań wobec budżetów, kontrahentów, pracowników oraz uzgadnianie wydatków zrealizowanych, udzielonych dotacji itp.
- Nadzorowanie przebiegu inwentaryzacji i niezwłoczne podejmowanie decyzji niezbędnych dla ich prawidłowego przebiegu
- Współpraca przy obliczaniu wskaźników Gminy, Urzędu Miasta i Gminy odnośnie podatku VAT
- Wycena aktywów i pasywów, ustalenie wyniku finansowego
- Sprawowanie nadzoru i bieżącej kontroli czynności wykonywanych przez pracowników Referatu Finansowego
- Wykonywanie innych prac zleconych przez Burmistrza i Kierownika
V. Wymagane dokumenty
- List motywacyjny
- Życiorys (CV)
- Oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o przyjęcie do pracy
- Oświadczenie o niekaralności za przestępstwa umyślne, ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe
- Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnej oraz korzystania w pełni z praw publicznych
- Oświadczenie o stanie zdrowia
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
- Kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach
- Kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy
VI. Warunki pracy na stanowisku
- Rodzaj pracy: praca umysłowa
- Wymiar czasu pracy: pełny etat
- Czas pracy: stałe godziny pracy od 7:30 do 15:30, tylko w czwartek od 8:30 do 16:30
- Wynagrodzenie: stałe
- Rozpoczęcie wykonywanej pracy: wrzesień 2024 r.
- Stosunek pracy pracownika samorządowego zatrudnionego na podstawie umowy o pracę nawiązuje się na czas nieokreślony lub na czas określony
VII. Inne informacje
- Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane
- Oferty, które wpłyną po terminie, nie będą rozpatrywane. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po określonym terminie, nie będą rozpatrywane
- Otrzymanych dokumentów nie odsyłamy. Można je odebrać osobiście w Urzędzie w pokoju nr 16, a po upływie 90 dni od daty ogłoszenia wyników naboru nastąpi ich zniszczenie
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Szydłów oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Szydłów przy ul. Rynek 2 w Szydłowie
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w m-cu VIII 2024 r. w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie osiągnął 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać lub przesłać w terminie do dnia 5 sierpnia 2024 r. do godz. 15:30 pod adresem:
Urząd Miasta i Gminy Szydłów
ul. Rynek 2
28-225 Szydłów
w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne Stanowisko ds. księgowości„